PROIECT DIDACTIC
MOTTO : “Sa facem ca izvoarele sa cante,\Sa facem mugurii sa rada
iara,\Sa-i facem vietii clipele placute\Si-n suflete sa punem primavara! ”
DATA:
INVATATOR: CROITORI MIHAELA
CLASA: I
ARIA
CURRICULARA: Arte
DISCIPLINA: Educatie plastica
UNITATEA DE
INVATARE: Forma, simbol al
delicatetii si sensibilitatii”
TEMA: Procedee pentru realizarea unor compozitii plastice
SUBIECTUL LECTIEI: “Primavara in livada”
OBIECTIV
FUNDAMENTAL: obtinerea unei compozitii plastice echilibrate
in care sa se foloseasca culorile specifice anotimpului de primavara;sensibilizarea
copiilor la frumusetile primaverii.
OBIECTIVE
OPERATIONALE:
O.1. sa foloseasca instrumentele si
materialele necesare orei de educatie plastica;
O.2. sa cunoasca notiunile
invatate: culori calde, culori reci,nonculori;
O.3. sa explice semnificatia
culorilor invatate;
O.4. sa cunoasca diferite
amestecuri si modul de obtinere a acestora ;
O.5. sa explice ce rol au
nonculorile ;
O.6. sa foloseasca in obtinerea spatiului plastic amestecuri ale culorilor
calde, reci, nonculori, care sa semnifice
delicatete,gingasie;
O.7. sa cunoasca procedeele de
realizare a formelor care redau delicatetea si sensibilitatea;
O.8. sa prelucreze petele adaugand
linii si puncte care sa intregeasca semantica lor;
O.9. sa realizeze un spatiu plastic
cu subiect dat, dezvoltandu-si simtul estetic si sensibilitatea cromatica.
TIPUL LECTIEI: mixta; activitate transdisciplinara (“Lumina
primaverii”-cantece si poezii inchinate anotimpului de primavara)
STRATEGIA DIDACTICA:
participativa
METODE, TEHNICI SI
PROCEDEE: expunerea,explicatia,
exercitiul,conversatia, observarea, munca independenta , problematizarea, gandirea critica.
RESURSE:
·
umane: 13
elevi (7 baieti si 6 fete)
·
materiale: pastile sau tuburi de culori, pensule,Bloc de desen, vas
cu apa,carpa de sters, plansa demonstrativa, caseta cu “Anotimpurile” de
Vivaldi, cantece de primavara, plansa demonstrativa cu “Steaua culorilor”,
lucrari realizate de elevi, fise de valuare, planse cu imagini din natura;
·
Timp:
50 min.
·
EVALUARE: formativa:
frontala, observarea sistematica si reciproca, evaluarea muncii individuale.
Комментариев нет:
Отправить комментарий