Страницы

PROIECTE DIDACTICE



                                                PROIECT DIDACTIC                                                                                                                                                             
                                                                                                                                                                  
MOTTO : “Sa facem ca izvoarele sa cante,\Sa facem mugurii sa rada iara,\Sa-i facem vietii clipele placute\Si-n suflete sa punem primavara! ”

DATA:   

INVATATOR: CROITORI MIHAELA

CLASA:  I

ARIA CURRICULARA:  Arte

DISCIPLINA:  Educatie plastica

UNITATEA DE INVATARE: Forma, simbol al delicatetii si sensibilitatii”

TEMA: Procedee pentru realizarea unor compozitii plastice

SUBIECTUL LECTIEI: “Primavara in livada”

OBIECTIV FUNDAMENTAL:  obtinerea unei compozitii plastice echilibrate in care sa se foloseasca culorile specifice anotimpului de primavara;sensibilizarea copiilor la frumusetile primaverii.

OBIECTIVE OPERATIONALE:
O.1.   sa foloseasca instrumentele si materialele necesare orei de educatie plastica;
O.2.   sa cunoasca notiunile invatate: culori calde, culori reci,nonculori;
O.3.   sa explice semnificatia culorilor invatate;
O.4.   sa cunoasca diferite amestecuri si modul de obtinere a acestora ;
O.5.   sa explice ce rol au nonculorile ;
O.6. sa foloseasca in obtinerea spatiului plastic amestecuri ale culorilor calde, reci, nonculori, care sa semnifice     delicatete,gingasie;
O.7.   sa cunoasca procedeele de realizare a formelor care redau delicatetea si sensibilitatea;
O.8.   sa prelucreze petele adaugand linii si puncte care sa intregeasca semantica lor;
O.9.   sa realizeze un spatiu plastic cu subiect dat, dezvoltandu-si simtul estetic si sensibilitatea cromatica.  

TIPUL LECTIEI: mixta; activitate transdisciplinara (“Lumina primaverii”-cantece si poezii inchinate anotimpului de primavara)

STRATEGIA DIDACTICA: participativa

METODE, TEHNICI SI PROCEDEE: expunerea,explicatia, exercitiul,conversatia, observarea, munca independenta ,  problematizarea, gandirea critica.

RESURSE:
·        umane: 13 elevi (7 baieti si 6 fete)
·        materiale:  pastile sau tuburi de culori, pensule,Bloc de desen, vas cu apa,carpa de sters, plansa demonstrativa, caseta cu “Anotimpurile” de Vivaldi, cantece de primavara, plansa demonstrativa cu “Steaua culorilor”, lucrari realizate de elevi, fise de valuare, planse cu imagini din natura;
·        Timp: 50 min.


·        EVALUARE: formativa: frontala, observarea sistematica si reciproca, evaluarea muncii individuale.

                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий